Otázka: Plánování
Předmět: Management
Zaslal(a): Katka
Plánování
- je rozhodovací proces rozvoje podniku, ve kterém manažer formuje cíl a cesty k jeho dosažení
- je zaměřeno do budoucnosti a vytváří spojení mezi současnou situací a budoucí situací
Plánování – cíle
- základem celého procesu komplexního strategického plánování je stanovení cílů podniku.
- cíle vyjadřují stav, kterého chceme dosáhnout
SMART metoda
- analytická technika pro navrhování cílů v řízení a plánování.
- Tato metoda nám říká, že každý cíl musí být specifický, měřitelný, dosažitelný, realistický a časově specifikovaný.
S Specific specifické, konkrétní cíle
M Measurable měřitelné cíle
A Achievable/Acceptable dosažitelné/přijatelné
R Realistic/Relevant realistické/relevantní (vzhledem ke zdrojům)
T Time Specific/Trackable časově specifické/sledovatelné
Typy plánu
Z hlediska časového horizontu
- dlouhodobé plánování více než 5 let
- střednědobé 1 až 5 let
- krátkodobé asi 1 rok
Z hlediska úrovně rozhodovacího procesu
- strategické plánování – obecné cíle organizace
- taktické plánování – cíle jednotlivých organizačních článků
- operativní plánování – cíle jednotlivých zaměstnanců
Postup při tvorbě plánu
- Stanovím cíle
- Vymezím cesty jejich dosažení (varianty)
- Jednu variantu zvolím to je plán
Výsledkem plánovací funkce managementu je plán, z kterého by mělo být jasné:
- ČEHO chceme dosáhnout
- JAK toho chceme dosáhnout
Další podobné články na webu: