Plánování – maturitní otázka z managementu

 

   Otázka: Plánování

   Předmět: Management

   Zaslal(a): Katka

 

 

Plánování

  • je rozhodovací proces rozvoje podniku, ve kterém manažer formuje cíl a cesty k jeho dosažení
  • je zaměřeno do budoucnosti a vytváří spojení mezi současnou situací a budoucí situací

 

Plánování – cíle

  • základem celého procesu komplexního strategického plánování je stanovení cílů podniku.
  • cíle vyjadřují stav, kterého chceme dosáhnout

 

SMART metoda

  • analytická technika pro navrhování cílů v řízení a plánování.
  • Tato metoda nám říká, že každý cíl musí být specifický, měřitelný, dosažitelný, realistický a časově specifikovaný.

 

S  Specific specifické, konkrétní cíle

M  Measurable měřitelné cíle

A Achievable/Acceptable dosažitelné/přijatelné

R Realistic/Relevant realistické/relevantní (vzhledem ke zdrojům)

T Time Specific/Trackable časově specifické/sledovatelné

 

Typy plánu

Z hlediska časového horizontu

  1. dlouhodobé plánování více než 5 let
  2. střednědobé 1 až 5 let
  3. krátkodobé asi 1 rok

 

Z hlediska úrovně rozhodovacího procesu

  • strategické plánování obecné cíle organizace
  • taktické plánování cíle jednotlivých organizačních článků
  • operativní plánování cíle jednotlivých zaměstnanců

 

Postup při tvorbě plánu

  • Stanovím cíle
  • Vymezím cesty jejich dosažení (varianty)
  • Jednu variantu zvolím to je plán

 

Výsledkem plánovací funkce managementu je plán, z kterého by mělo být jasné:

  • ČEHO chceme dosáhnout
  • JAK toho chceme dosáhnout


Další podobné články na webu: